Onze wedstrijden voor beginners

Je kunt ervoor kiezen om met vrienden of familie te golfen. Of alleen, dat kan natuurlijke ook. Maar doe vooral ook mee aan onze wedstrijden. Want die maken het golfen extra leuk. Daar ontmoet je nieuwe mensen, ook golfmaatjes, en maak je veel plezier. We organiseren er heel wat voor je.

Rabbitwedstrijden

Als enige golfbaan in de wijde omgeving organiseren we veel wedstrijden voor starters. Die wedstrijden noemen we Rabbitrondes. Voor iedereen met een handicap tussen 36,1 en 55 (baanpermissie).

Het zijn gezellige wedstrijden waar je begeleid wordt door een marker. En heel wat tips meekrijgt. Soms loopt er ook een pro mee om je aanwijzingen te geven over je techniek.

Ben je lid met speelrecht of met een starterspakket dan mag je kosteloos meedoen. Gebruikelijk is echter dat je bijdraagt aan de prijzenpot, op de zaterdagen steeds 3 euro en op de maandagavonden telkens 2 euro. Daar betalen de organisatoren de ‘prijsjes’ voor de dagwinnaars van.

Leden zonder speelrecht, leden die geen speelrecht hebben voor de wedstrijddagen en ANWB-leden doen mee tegen betaling van een greenfee (met korting). Ook gastspelers die geen lid zijn, zijn welkom als introducé van één van de leden. Zij betalen dan de gebruikelijke greenfee.

Wanneer zijn de rabbitrondes?

– Het gehele jaar door op elke laatste zaterdag van de maand (vanaf 9.30 uur).
– En in de zomerperiode ook nog eens om de twee weken op maandagavond (vanaf 17.30 uur).

De zomeravondwedstrijden op de maandag vormen een kleine, leuke competitie. In september krijgen de overall winnaars een prijsje.

Ben je lid? Geef je direct op via de ledenpagina.

Ben je geen lid? Stuur dan de organisatoren een mailtje. Ze nemen dan snel contact met je op.

Het handicapsysteem

We beginnen allemaal met hcp 70, behaal je baanpermissie dan sta je op hcp 55. En met gvb (golfvaardigheidsbewijs) is je handicap 54. Met wedstrijden en andere qualifying rondes gaat dat langzaam maar zeker omlaag.

Heb je een hcp onder de 10, dan noemen we je een ‘single handicapper’. Dat is best uitzonderlijk. Dat halen de meesten niet. Beginners hebben het eerste jaar iets tussen 36 en 54. Golf je een paar jaar en oefen je veel, dan zak je naar hcp 20-36. En onder de 20 ben je een hele bolleboos.

Het leuke is dat je door dit handicapsysteem kunt spelen met mensen van alle niveaus. Immers, de score wordt bijgesteld naar je hcp. Hoe hoger, hoe meer slagen je meekrijgt. Hoe lager, hoe minder.