Golfschool

Headpro Mark Metgod (l) en pro Gaby van den Bold (r)

Hoe leer je beter golfen?

Mark en Gaby gaan je helpen. Wil je je handicap omlaag krijgen, de juiste techniek aanleren en meer plezier maken? Ze geven zowel individuele lessen als groepslessen, net wat je prettig vindt. En maken voor jou een plan op maat. Dit is uiteraard een erkende PGA Holland-golfopleiding.

Onze twee golfpro’s hebben een mooi lesprogramma voor beginners en opnieuwbeginners. Om hier snel je baanpermissie en gvb (golfvaardigheidsbewijs) te behalen en je draai te vinden op de club. Inclusief theorie, praktijk, begeleiding, golfmaatjes en leuke beginnerswedstrijden.

En zij helpen gevorderden van elk niveau om steeds weer een stapje beter te worden. De lessen zijn nuttig, motiverend én leuk.

Hoe werkt het?

Neem contact op met Mark of Gaby, jij mag kiezen wie je wil. Je mag ook altijd tussentijds overstappen. Bel of mail om de mogelijkheden te bespreken.

Mark Metgod
06 5494 4439 of per mail golf@markmetgod.nl (dinsdag, woensdag, donderdag, zaterdag, zondag) LESAGENDA LESTARIEVEN

Gaby van den Bold
06 5027 7765 of per mail golfinggaby@gmail.com (vrijdag en zaterdag) LESAGENDA LESTARIEVEN

Tip van je pro

Lessen helpen je snel vooruit. Maar je kunt ook veel zelf oefenen. Mark en Gaby maken elke maand voor jou een nieuwe Tip-van-je-pro-video.

Oefenfaciliteiten voor beginnende en gevorderde golfers

De Zaanse heeft uitgebreide oefenfaciliteiten, zoals een overdekte driving range (verlicht tot 22.00 uur), par-3-banen, oefenbunkers en een grote putting/chipping green. Je kunt hier vrijuit trainen of nog even inslaan voordat je 9 of 18 holes op de grote baan gaat lopen. De oefenfaciliteiten zijn vrij toegankelijk voor zowel leden als niet-leden.

Over Mark Metgod (ervaren headpro)

Mark Metgod raakt gegrepen door golf als hij 22 is. Na een paar jaar wordt hij in 1988 professional en in 1990 behaalt hij het PGA Holland A-diploma. Met zijn ruim 30 jaar leservaring op Spaarnwoude, Biltse Duinen, DNHGC Alkmaar en Kennemer Golf &CC, wil hij de schat aan kennis die hij heeft opgebouwd graag met jou delen.

Mark is 11 jaar bondscoach geweest van NGF-selecties Jong Oranje, B- en C-selectie en heeft daarna als Technisch Adviseur de selecties ondersteund. Als docent en studiecoach aan de PGA Holland opleiding voor Golfprofessionals (2002-2016) weet hij methodisch en didactisch het beste uit jouw spel te halen. Als speler heeft Mark tweemaal de Twente Cup gewonnen (’94-’96). Hij behoorde in die periode tot de beste tien professionals van Nederland. In 1994 mocht hij het Heineken Dutch Open spelen en in 2013 het Dutch Senior Open.

“Door mijn ervaring met golfers op verschillende niveaus, van beginners tot spelers met een lage handicap tot professionals, weet ik dat er niet één vaste methode is om beter te worden. Ik kijk eerst goed naar jou en maak een lesprogramma op maat. Ik gebruik dát wat nodig is om jou beter te laten spelen. Soms pakken we zelfs een Flightscope erbij, een radar-gestuurd apparaat dat precies meet hoe je swingt en slaat. En we maken plezier!”

Mark is te boeken voor bijvoorbeeld 5 of 10 lessen. Dat houdt het voor de beginnende golfer overzichtelijk. Ben je een meer ervaren golfer en wil je werken aan technieken, dan helpt Mark je ook op weg. Hij verbetert je houding, zodat je de volgende uitdaging aankan.

Telefonisch bereikbaar op 06 54 94 44 39 of per mail golf@markmetgod.nl LESAGENDA LESTARIEVEN

Over Gaby van den Bold (ervaren pro)

Gaby van den Bold golft al sinds zijn veertiende. Golfen is zijn tweede natuur. Als golfleraar verstaat hij zijn vak. Hij is scherp, toegewijd, professioneel. En gebruikt een rustige, persoonlijke benadering. “Ik ben fanatiek, maar wel op een aangename manier. Mensen moeten immers plezier krijgen in het spel. Serieus? Zeker! Maar af en toe een grapje erbij is ook belangrijk.”

Hij heeft ruim 30 jaar ervaring, hij gaf 15 jaar les op golfbaan Zeewolde, 10 jaar bij Spaarnwoude en alweer 10 jaar bij De Zaanse. “Ik weet dat mijn aanpak werkt. Ik beschik over een engelengeduld en geef een heldere uitleg. Ik krijg iedereen aan het golfen!”

Tijdens de eerste stappen ligt de nadruk op het aanleren van de basistechnieken, de gedragsregels, de spelregels en natuurlijk het spelen op de golfbaan. Het doel is plezier krijgen in het spel, zodat je regelmatiger gaat spelen. Gaby observeert en analyseert jouw swing. Vervolgens komt hij tot de kern en zet jou in de juiste houding, zodat je slag gaat lukken. “Techniek is bij golf heel belangrijk. Soms zie ik dat mensen het verkeerd hebben aangeleerd. Ik breng ze graag terug naar de basis.”

Gaby is te boeken voor bijvoorbeeld 5 of 10 lessen. Dat houdt het voor de beginnende golfer overzichtelijk. Ben je een meer ervaren golfer en wil je werken aan technieken, dan helpt Gaby je ook op weg. Hij verbetert je houding, zodat je de volgende uitdaging aankan.

Telefonisch bereikbaar op 06 50 27 77 65 of per mail golfinggaby@gmail.com LESAGENDA LESTARIEVEN